![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tips & Trucs > Een foto maken Begin met een neutrale achtergrond zoals een lege tafel of een stukje vloer. Een beetje structuur zoals hout of stof kan heel goed werken. Vermijd vloerbedekking wat uw product vaak vuil en slordig kan laten overkomen. Een glimmende of reflecterende achtergrond zoals een spiegel of een
zilverkleurig dienblad kan foto’s van kleine objecten laten overkomen
als een professionele foto. Probeer de foto van zo’n hoek te maken zodat hij 3 dimensionaal overkomt. Een foto vanuit een bepaalde hoek laat uw product beter overkomen als een perfect recht en gecentreerde foto. Haal alle overbodige rommel uit de foto weg.
Uiteraard is het van belang dat uw foto goed in focus is (scherp),dit is makkelijk te zien op het LCD scherm van een digitale fotocamera. Maakt u gebruik van een camera die werkt met fotorolletjes neem dat voor de zekerheid wat extra foto’s. Maak op zijn minst één complete foto van het product
en gebruik deze als de eerste foto. Haal het product niet uit elkaar als
u er niet zeker van bent dat interne detail foto’s belangrijk zijn. Als en een verzameling van producten verkoopt is het belangrijk dat u ook een foto maakt van de totale verzameling. Een groepsfoto geeft de koper het idee meer waar voor zijn geld te
krijgen. Geef duidelijk aan wat er allemaal bij de veiling is inbegrepen. Vertrouw bij het nemen van een foto niet volledig op de flits van de camera, door de flits kunnen andere delen in de schaduw wegvallen. U heeft geen professionele verlichting nodig een eenvoudig bureaulampje kan dienst doen als een tweede lichtbron. Teveel licht kan er voor zorgen dat de details niet meer zichtbaar
zijn. Maak meerdere foto’s maar maak ze allemaal met de gedachte
dat het de enige foto is die de koper ziet, op veel veilingsites kunt
u namelijk maar 1 foto plaatsen. |
![]() ![]() ![]() |
Maak
op zijn minst één complete foto van het product en gebruik
deze als de eerste foto.![]() Probeer de foto van zo’n hoek te maken zodat hij 3 dimensionaal overkomt. Een foto vanuit een bepaalde hoek laat uw product beter overkomen als een perfect recht en gecentreerde foto. ![]() |
![]() |